Молекулярне моделювання як
елемент STEM-освіти. Моделювання
— це особливий пізнавальний процес, метод теоретичного та практичного
опосередкованого пізнання, коли суб'єкт замість безпосереднього об'єкта
пізнання вибирає чи створює схожий із ним допоміжний об'єкт-замісник (модель),
досліджує його, а здобуту інформацію переносить на реальний предмет вивчення.
Метод
моделювання володіє величезною евристичної силою, адже за його допомогою
вдається звести вивчення складного до простого, невидимого і невідчутного до
видимого і відчутного, незнайомого до знайомого, отже зробити будь-який, навіть
дуже складний об'єкт доступним для ретельного і всебічного вивчення.
Основні функції, які виконують моделі, це:
- усвідомлення дійсності;
- спілкування;
- навчання і тренування;
- інструмент для прогнозування;
- здійснення
експериментів.
Моделювання є ефективним методичним прийомом для реалізації принципів
STEM-освіти:
1. Під час створення моделей (тобто
прототипів реальних об’єктів) учні залучаються до вирішення реальних проблем і ситуацій
через застосування наукових знань, технологій, інженерії та математики.
2. Розробка моделі – це проектна діяльність,
що передбачає чіткі вимоги до продукту (матеріали, розміри, функціональні
особливості тощо).
3. Дуже часто створення моделей передбачає
групову роботу, і щоб зробити якісний продукт, учні мають працювати як єдиний
механізм, розподіляючи обов’язки між собою, ставлячи короткотривалі та
довготривалі цілі та спільно вирішуючи проблеми, що виникають при моделюванні.
4. Учні занурюються у практичне та
відкрите дослідження, відбувається практична перевірка теоретичних знань та
припущень.
5. Процес моделювання відбувається з
використанням елементів інженерного проектування:
- Визначення проблеми: учні
виявляють та уточнюють проблему до вирішення.
-
Дослідження: члени команди шукають потрібну інформацію про проблему.
- Розробка варіантів вирішення
проблеми: учні пропонують, обговорюють та аналізують різні ідеї.
- Вибір рішення та планування
роботи
- Створення продукту.
- Перевірка та тестування
продукту.
-
Аналіз результатів роботи та удосконалення розробок.
http://yakistosviti.com.ua/userfiles/web-sten-school-2019/4-bereznia/mostjepan/Dodatok_2_Molekuljarne_modeljuvannja_jak_element_STEM_osvity.pdf
Хімічні
властивості вугледнів 9-10 класи.
Оксигеновмісні органічні речовини 9-10 клас
Моделі молекул Сульфур(VI) оксид, Сульфур(IV) оксид доступно формулюють розуміння валентності.
Немає коментарів:
Дописати коментар